onsdag 10 december 2008

en av de mer surrealistiska dagarna, i största allmänhet, men också i synnerhet:

Dagen har bjudit på mystik i trafiken. När jag vaknade stod det en brandbil och en polisbil snett nedanför mitt fönster. Jag har fortfarande ingen aning om varför; brandbilen hade saftblandarna igång, men när jag tittade ut igen efter några minuter var båda fordonen borta.

Nyss när jag sprang till jobbet i den blöta, mörka och främmande världen här utanför så såg jag nästa grej: en inringad bil. Den hade en parkerad bil tätt framför sig, en tätt bakom sig, en precis bredvid sig och på resterande sida låg trottoar och husvägg. Det satt en förare i den inringade bilen och han måste ha blivit helt galen, vilket man kan förstå, för han kunde ju verkligen inte komma ut och ägarna till de omringande bilarna såg man inte röken av. Den inringade föraren satt och tutade frenetiskt. Jag tänkte "åh jävla idiot" för det gjorde ju ont i öronen att gå förbi såklart, men samtidigt: vad annars kunde han göra? Jag vet inte vad som hände sedan, men jag hoppas att han kom ut.

Slutligen hörde jag konstiga skrapljud utanför fönstret alldeles nyss. Jag tror att det var en lastbil som åstadkom dem, men jag vet inte hur. Lastbilschauffören ställde sin lastbil mitt på vägen, fällde ner sin avlastningsramp och började lasta. Men ett oregelbundet och konstigt tutande hördes under hela tiden. Nu är den bilen också borta. Nu är det bara det vanliga bruset och den vanliga strömmen. Men jag känner på mig att det kan hända något mer innan den här dagen är slut. Jag är lite nervös.

1 kommentar:

epic fail sa...

det är en sjuk värld