onsdag 3 december 2008

vad är strategiskt rätt

Vädret blir snyggast när man är mitt i det, rätt klädd och i anpassad aktivitet. Det låter väldigt präktigt och kanske även självklart, men eftersom jag själv glömmer bort det hela tiden tänkte jag upprepa det. En het sommardag kanske man till exempel gör bäst i att hålla sig ganska stilla iklädd något skirt material, men en dag som denna är det enda rätta att springa. Utklädd till trelagers trikåkorv finner man åter lyckan vid den för dagen gråa kanalens strand.

Jag har alltid tyckt att en blandning av trots och anpassning är bästa framgångsreceptet.

För att gå över till något helt annat så undrar jag vad "snuttifiering" egentligen betyder. Jag har hela tiden trott att när man talar om
t ex "snuttifieringen i samhället" så menar man ett slags daltande och omotiverat gullande, alltså att man håller på och snuttar med folk. Men nyligen hörde jag någon använda ordet som i betydelsen "uppdelning i små bitar" - snuttar alltså. Kan någon leverera sanningen? Om den senare betydelsen är den rätta så kan man ju säga att ett blogginlägg i regel är ganska snuttifierat, eller hela bloggfenomenet i sig faktiskt. Hur den första betydelsen skulle kunna användas vill jag inte öppet spekulera i då det skulle innebära att jag blir politisk på nätet, och det vill jag inte. Politik är hal is för mig. Politiksnacket stannar så att säga i sängkammaren.

Inga kommentarer: