söndag 2 november 2008

dagens motto rimmar faktiskt på lotto

(alltså måste bara börja öva upp rimhjärnan, det är ju snart jul)

SATSA DIG UR KRISEN.

läste det just i Dn Söndag och det är precis min åsikt. Allt som är dåligt blir man av med genom att plötsligt slå det på käften och göra något storslaget oväntat.

När jag ändå snackar jul kan jag passa på att berätta att min önskelista till mig själv är en mur bestående av tre tegelstenar: en svensk synonymordbok, ett svenskt etymologiskt lexikon och en fransk ordbok, typ Le Petit Robert. Lill-Robert.

När jag fortfarande snackar jul kan jag också passa på att säga att jag egentligen inte bryr mig om julafton längre. Innan jag har lyckats ta den tillbaka från varuhus och media så känns den inte så himla kul faktiskt. Julafton behöver bli något nytt för att kunna kännas meningsfullt igen, och om det behöver bli något nytt kan man ju fråga sig om man som icke-troende prompt måste hålla fast vid att fira jul. Man kan väl nöja sig med att hylla lussebullen eller nåt, det är ju ändå den man lever för.

1 kommentar:

epic fail sa...

vi kommer leva för den när du kommer hit i dec!