torsdag 6 november 2008

Nu är det dags att raljera och kritisera.

Jag är lite petig när det gäller ord och tycker att det gärna får bli rätt; att man säger ord så som de heter och använder dem på ett bra sätt. Speciellt jobbigt tycker jag det är när någon i egenskap av professionell pratar offentligt och då säger fel på något ord som rör dennes professionella område. Ett exempel är en sportjournalist som säger att det ena laget KNAPRAR in på det andra, vilket jag skrev om förut här i bloggen. Ett annat exempel är när en konditor är inbjuden till ett bra radioprogram om mat, stoltserar med sina bakkunskaper och säger GELANTIN ca tio gånger under inslaget. Jag smäller av.

Nu har jag ansträngt mig jättemycket för att inte själv göra några språkfel i det här inlägget, för det skulle bli så pinsamt. Men om det ändå skulle finnas något så tänker jag säga att jag inte är en professionell.

1 kommentar:

epic fail sa...

hhahaha jag håller med om allt