onsdag 5 november 2008

Fritidsaktiviteter

Jag har en ny hobby: titta i skyltfönster. Det känns så lyxigt och oväntat att plötsligt bara stanna när man är ute och går. Ställa sig ensam och glo in genom ett fönster, trycka sin snoriga näsa mot rutan och se lite töntig och långsam ut. Helst ska man ha på sig tumvantar, luvjacka och ryggsäck. Helst ska affären vara stängd. Jag tror inte att jag har brukat ta mig tid för denna stimulerande syssla förut. Tror att det här nya beteendet tyder på att jag är ganska avstressad i själen, och det är jag så överraskad över att jag nästan blir stum.

Har ni testat chokladyoghurt nån gång? Nej, alltså jag gjorde det alldeles nyss. Blev lite sugen på typ choklad och man tar ju vad man har. Jag hade kakao och yoghurt.

2 kommentarer:

C sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
epic alien sa...

tror jag har sett den filmen med!

fast det kan också vara den triljonte inredningsbutiken man står och kollar in i. Och tänker: vem fan köper de här prylarna asså?

fast sen stannar man vid nästa också.