måndag 22 september 2008

gomorron

Alltså, i somras levde jag mitt liv med radion. P1. Jag lyssnade på samhällsinformation och annat nyttigt var och varannan dag. Jag började rentav känna mig extremt klyftig och vuxen. Jag hörde min allra första partiledardebatt. Och vad har vi nu? Jag fick en exotisk känsla när jag satte på tv:ns nyhetsmorgon nyss. Går det någonsin att få balans i sitt lilla liv?

Om man har två tandborstar som står i samma mugg så börjar de alltid klänga på varann förr eller senare. Det ser verkligen ut som att de står och hånglar eller nåt, och det är så rörande.

Dagens skolpojksslang från 1934:
alis = pojke
besk = flicka
bille = biologi
blodis = cigarett

"blodis" kan tydligen tänkas vara en utvidgad form av "bloss"
Så himla spännande det här tugget.

3 kommentarer:

epic fail sa...

åhh jag dör vad fint! och vår blodis innan pendeln idag var fin.

två tandborstar, betyder det att du slängt "min"? *lessen i ögat*

epic alien sa...

nej du får inte vara ledsen!
jag har slängt min och övertagit din. På riktigt alltså. Du får en sprillans nästa gång du kommer. En i guld.
hos mig haru alltid en tandborste skaru veta.

blodisen var årets.

epic fail sa...

haha ok bra!