söndag 26 oktober 2008

En lapplisa för själen

När man plötsligt kommer på en briljant idé vill man snabbt nedteckna den för att inte tappa snilleblixten. Jag kör lite garderobsrensning och hittade nyss en gammal tygväska som jag inte har använt på några år. Öppnade innerfacket för att kolla om jag glömt kvar något gammalt minne, och då hittade jag den här lappen:



Jag måste ju ha tyckt att den här meningen sa mig något väsentligt, men just nu kan jag inte riktigt dra några klara slutsatser om hur jag tänkte. Kanske hade det något att göra med övningskörningen, för lappen är ett kvitto från en dubbel körlektion 060720 kl. 08.20.

Livet asså.

5 kommentarer:

Sally sa...

ganska vitsigt namn på en grillkiosk om inte annat!

C sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
epic alien sa...

Sally - smart! kan faktiskt rentav ha varit så jag tänkte..

Christian - fast din variant säger säkert sanningen om min undermedvetna önskan.

Peter sa...

Jag har en teori. En logitråkig teori.

Du skulle ta med dig grillen på picknick säger vi. För att du inte skulle glömma den lämnade du en lapp på väska, "Engångsgrillen!".
När du senare plockar upp grillen och väskan är sotarsvart inuti, lägger du till "hit kommer du aldig igen!".

*nickar instämmande

epic alien sa...

hahahahahaha!