torsdag 2 oktober 2008

ärtsoppedan!

Det är bra att skriva blogg på arbetstid har jag hört; det gynnar karriären. Nu ska jag skriva något som avslöjar ännu en icke jobbrelaterad syssla. Jag har läst På Stan... Där fick Horace Engdahl bli citerad ur sin bok Meteorer, och nu ska jag strax låta honom bli citerad IGEN. Så är det när man är ledamot och ständig sekreterare i Svenska Akademien. Och nu har jag gynnat min karriär så mycket att jag väl snart sitter där själv.

"Ungdomen dras till konstnärerna för att hålla liv i drömmen om att slippa anpassning. Konstverken är egentligen mest i vägen."

Första meningen känns sann. Den andra vet jag inte, men det var ändå en kittlande reflexion.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Den kommentaren är värd en djupare reflektion. Intressant! Vad jobbar du som?

epic alien sa...

det är den, men jag tar inte på mig uppdraget att göra den djupare reflexionen. Du får gärna! Boken kanske man borde läsa i alla fall.
Jag jobbar i bokhandel.

Anonym sa...

Jag vet inte om jag skulle klara av den anmodan då hans högst stela och opersonliga anlete skulle söka sig fram till mitt medvetna, varje gång jag vänder blad.