måndag 20 oktober 2008

Nu kommer hösten och jag måste börja läsa poesi igen.

Det brukar bli så. Bredvid sängen ligger travar av tunna vackra böcker från biblan och bokus som bildar murar mot vintern och mörkret där utanför. Böcker som skydd för mitt ide, avspärrat område. Min säng, btw: vad jag älskar dig och dina fluffiga täcken och kuddar och lakan plus extrafiltar!
Snälla snälla kan inte någon av er alla levande och döda poeter beskriva något som jag känner just nu? brukar jag tänka när jag sitter där och vänder blad alla oktober- nov- dec- jan- februarikvällar.
På hösten tar allt slut, dör, jag blir existensiell deluxe. Ligger och tänker på universum och på alla virvelvindar av aska i miniatyr som uppstår när man öppnar luckan till kaminen. Jag tänker att jag är goth-romantik, edgar allan poe och vampyrer, mums!

Men om något ska leva måste något dö som man säger. And I will be victorious.

Inga kommentarer: