söndag 6 april 2008

vad det hela handlar om

Det känns som att den här bloggen kommer att handla om hur svårt det känns att skriva något i den. Istället för att skriva sådant jag har gått och funderat på kommer jag skriva om vilken ångest jag fick när jag började värdera det funderade. Var det där verkligen värdigt den här fina lilla bebisen? Vem skriver jag för egentligen?
Jag vet inte vad det här är, om det är dagbok (nej, det är det inte), poesitrams, en 'ventil'.. (brrr) eller ett sätt att bli bekräftad. Det senare måste undvikas, det kommer bara leda till något ont.
Men det är något skumt över det hela, att inte veta vem man vänder sig till, eller vad man vill uppnå, när man nu har så mycket tom yta att fylla med vilka ord man vill.
Tills vidare matar jag bebisen med vad jag har, då kanske den växer i alla fall.

Inga kommentarer: