onsdag 23 april 2008

Tunt och grunt, tjockt och djupt



Jag har hört vissa klagomål på det här hajpade samarbetet, men det förstår jag inte alls - det är ju bara för skönt. Jag är redo att skaka rumpa när som helst.

Idag har jag doppat handen i Mälaren. Till min stora förtjusning var det så gott som badtemperatur.

I övrigt känner jag mest frustration.
Jag har ett radiotips, som antingen kan öka frustrationen eller skänka lugn. Det är i och för sig tveksamt om jag vill kalla det tips. Ofta innebär ju ett tips att man tror att den man tipsar kommer att uppskatta det omtipsade. I det här fallet är den biten tveksam. Men att programmet existerar är ett faktum, och att jag har lyssnat på det likaså.
Förut idag skänkte det lugn, nu tror jag mest att det skulle öka frustrationen. Det gäller hur som helst Odla med P1, i ...P1. Senaste programmet handlar om klosterträdgårdar. En journalist har träffat och samtalat med broder Nils-Olov på Östanbäcks kloster. Och denne Nils-Olov, det är honom det gäller, och i synnerhet hans röst. Jag är inte överdrivet trädgårdsintresserad, men jag älskar att lyssna på avslappnande röster. Jag kan liksom hamna i trans av det. Lugnet som finns i denne broders röst, och jag tänker i hela hans väsen, är både extremt fascinerande och avslappnande. Men om man är ute efter action är det inte rätt kille att vända sig till. Alla som har sömnproblem kan däremot med fördel lyssna här: http://www.sr.se/cgi-bin/P1/program/index.asp?ProgramID=1667
Och nu menar jag absolut inte att själva innehållet i det han säger är ointressant, tvärtom, men man kan liksom välja att bara njuta av rösten om man vill.

ps. Han är med i början av programmet, och sedan dyker han upp igen, som en liten överraskning i slutet av programet. ds.

10 kommentarer:

epic fail sa...

Åh jag har varit nära att lägga upp den här videon flera gånger. Det är tur att du är modigare än jag. Det svänger verkligen. plus sjukt snygg video.

Odla är bra! Linnea som jag bodde med i Uppsala, det är hennes mamma som har Odla i P1. Det tyckte jag var häftigt.

epic alien sa...

respect åt Linnea! Ja en annan grej som de pratade om i programmet, som fanns i nån klosterträdgård, var en gräsbänk. Något som tydligen var vanligt förr (medeltiden tror jag). De hade bara fyllt en trälåda med jord och odlat gräs i. Superschysst bänk liksom. Det måste man fixa nån gång!

Peter sa...

Nää, den svänger faktiskt inte. Jag känner inte groovet. Hittar inte flowet. Plus att tIMBAland känns lite tjatig? Lite som dj moppemusche kändes rätt skön efter första låten med Robyn, sen låter han Titiyo sjunga en annan text till (i princip) samma låt?

epic alien sa...

dj moppemuche? vem är det?

Peter, hitta flowet - det är ju bara där alldeles uppenbart! Fast jag håller med om att Timbaland kunde stängt munnen. Men han är ju bara med litegrann.

Peter sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Peter sa...

Amen, Kleerup förstås. http://joelrhodin.com/d/2785-2/kleerup2185.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=VB9vqCIviMk

Sen har väl Timbaland antagligen producerat hela låten?:) Men då det är väldigt många jag känner som gillar låten måste det vara något som jag missar:(

(edited pga stavningsproblem)

epic alien sa...

jag misstänker också att mr T har en betydande inblandning, och det får han gärna ha. Han verkar skillad. Men jag gillar inte hans stön.

Du får lyssna några gånger!

epic fail sa...

jag tycker att det är såhär att första gångerna man hörde låten man bara:
Vad fan, madonna, jag litade ju på dig! och nu har timbaland lagt sig i och gjort EXAKT SAMMA som han gjort med varenda låt det senaste 1,5 åren och det är bara inte kul längre.

Och lite senare så bara: okej lite kul då.

Det är också nåt väldigt komiskt med att han är så exibitioninstisk. Lixom -titt-ut! här är jag.

epic alien sa...

men jag ba: Justin, jag vill ha dig. Fast jag har aldrig velat det förut men nu ser du plötsligt ut som en läcker ryss och jag blev hungrig.

epic alien sa...

Sen vill jag bara lyfta fram BRODER NILS-OLOV igen. Känns som att Timbaland har gjort det igen och tagit över hela showen. Nils-Olov counts. Lyssna på honom också.