torsdag 24 april 2008

Fint -er

Feeling.

En sak som jag tycker är svårt i livet är att förhålla sig till det materiella. Varje dag måste man värja sig mot det. Mot det materiellas betydelse som lätt kan bli förvriden och överdriven. Mot sitt ha-begär. Man måste ha en del. Man får inte ha för mycket. Man vill ha mer än man kan få. Man har redan mer än vad man kanske borde ha. Man vill inte vara ytlig, men man vill visa sitt djup med rätt sorts materialism.
På ett sätt är det materiella inte mer än just något materiellt. På ett annat sätt är det nästan allt.

3 kommentarer:

epic fail sa...

Vad är det du önskar dig? Jag menar det är bara 1, 5 månader till din födelsedag ju.

epic alien sa...

ja jag vet.. Men jag vill ha för mycket även för det. Jag vill ha för säkert 20 000 kronor minst.
Men problemet är ju egentligen det att man alltid vill ha mer, oavsett hur mycket man har. Kommer alltid en snyggare, bättre modell osv. Något går sönder. Man lessnar på nåt. Man vill ha lyx ba.

epic alien sa...

själva känslan av otillfredsställelse på det materiella planet. Det är nåt som tar alldeles för stor plats i mitt huvud. Gå och tänka på saker man vill ha liksom. Inte så produktivt eller konstruktivt. Möjligen kan det sporra en till att söka jobb ännu mer frenetiskt. Fast nej. Jag hatar att söka jobb just nu. Skrev en jättestörd ansökan här om dan. Kan säga i telefon sen vad jag skrev.