söndag 13 april 2008

Glassigt

Den här helgen var så bra att jag egentligen inte har något att skriva.
Tyckte ändå att det kunde bli tjatigt med samma inlägg överst under så lång tid.
Jag kan presentera tre slutsatser samt en dikt.
1. Bra vänner är bland det bästa man kan ha.
2. Om man drar något till sin spets så vänder det till slut. Exempel: Jag är sugen på en Magnum Classic i en veckas tid. Tänker på Magnum Classic flera gånger om dagen under denna tid. Vill inte ge efter för suget. Ger upp och ger efter för suget. Kanske till och med köper två Magnum Classic. Slutar därefter tänka på Magnum Classic för en lång lång tid. Denna princip kan appliceras på mer betydelsefulla saker och stämmer ofta.
3. Om man är något missnöjd med sin tillvaro så kan man vara säker på att det bästa man kan göra är att agera. Det spelar inte så stor roll vad man gör, men så länge man gör något så blir tillvaron föränderlig och inte statisk. Och då blir man nöjdare till slut.

Dikt.
Den senile Don Juans katalogaria
av Tage Danielsson

Tack alla Ni som vilat i min famn!
Jag viskar ständigt Era vackra namn:

Du mörka, satta, vad var det Du hette,
just Du, med stora bysten som vi mätte!
Och Du, min skatt, vars namn jag glömt just nu,
Du vet, med stora öronen. Just Du!
Och Du med tänderna! Och Du med håret!
Och Du med tatueringen på låret!
Och Du som låg med klockan och tog tid!
Och Du med krumma lilltån i Madrid!
Du med en liten mouche på vänster skinka!
Och Du som alltid skulle gå och pinka!
Och Du med ögat med oval pupill!
Och Du som jämt tog med en kille till!
och Du, Maria... nej, det var Din mamma
vad hette Du nu igen... nåja, skit samma.

Tack alla Ni som vilat i min famn!
Jag viskar ständigt Era vackra namn!

2 kommentarer:

epic fail sa...

Min helg har varit ganska bra men också rätt pissig. Jag har drabbats av magkatarr. Vad är ens magkatarr? Jävligt ont i magen helt enkelt, fast inte magsjuk.
Jag har inga tidigare erfarenheter av den här sortens smärta så jag befinner mig i någon slags chocktillstånd över hur svag kroppen kan vara.
Hemma från skolan idag, softar.
Fin dikt!

epic alien sa...

åh nej! Inte magkatarr! då får du inte äta starka kryddor. Jag har hört att vit mat är bra, den är ofta lite mesig: typ fiskbullar, mannagrynsgröt..ja.
En skum grej: i dagens samhälle är magkatarr nästan ett tecken på att man är lyckad - det betyder att man har övermäktigt mycket saker att göra och att tänka på. Och det är visst så det ska vara. Jävla skitattityder.
Hoppas du snart besegrar katarren. Jag tror fortfarande att det är den här jäkla aprilmånaden som gör en helt galen. Alla viktiga grejer bara kommer samtidigt: ansökningar, sommarjobb, sommarhem och stora beslut i största allmänhet. Till på köpet börjar det bli vår och då ska man ju dessutom ha KUL. Åh vad jobbigt.
Jag ringer dig inom kort!