tisdag 8 april 2008

Nattliga händelser

Inatt var inte en vanlig natt. Kl 03.57 ringde ett okänt nummer på mobilen. Jag svarade. Jag var lite nyvaken så jag minns inte vilka öppningsfraser som användes, men jag antar att jag sa "ae Elin". Efter en stunds förvirring sa jag "Vem är det?". Tjejrösten svarade: "Det är Marie som du reste med från Koh Samui, jag har jätteproblem" Hmm, Marie, Koh Samui... Fick inte ihop det, det hela kändes mycket främmande, särskilt sådär tidigt på morgonkvisten. En förvirrad tjej i Thailand bara hade infiltrerat i min nattsömn. Skumt. Jag sa att hon måste ha ringt fel och då la hon på. Men alltså, "jag har jätteproblem". Jag undrar vad det var för problem. Kände mig en aning omtöcknad, men också trött, så jag sa till mig själv att jag faktiskt inte kan ta ansvar för vad som händer totalt främmande människor i Thailand. I dylika fall är jag ingen räddningsjour.

(Om någon undrar: det var verkligen en främmande människa, och jag har aldrig varit på Koh samui. Skulle det ha varit någon jag känner hade jag förhoppningsvis inte förnekat henne, trots trötthet.)

1 kommentar:

epic fail sa...

Shit vad LÄSKIGT! För den tjejen alltså. Min syrra var i Koh Samui för bara nån vecka sen.