måndag 28 april 2008

Saker som växer

Två band som jag tidigare inte brytt mig om nämnvärt har fått extremt ökad status hos mitt musiköra den senaste tiden. Det första är The Tough Alliance. Vet ni hur bra de är? Efter att man har lyssnat på deras album "A new chance" i sin helhet kan man inte längre avfärda dem som gnällig masspop, vilket jag brukade göra förut. De är grymma, de är en tuff allians.

Det andra bandet som har växt (fast egentligen har de tydligen krympt med en medlem) är Looptroop. De har ju blivit Looptroop Rockers nu, och när rapparna blir rockers är jag redo att bli rapper. På deras nya album "Good Things" har de dessutom bjudit in Mapei! Älska Mapei. Älska hennes attityd, älska hennes röst. Lyssna på Stains.



Typord Looptroop: hustle

Fast ännu lite grymmare är den här videon med Mapei.



Fast grymmast av alla just nu är Markus Krunegård. Han är fantastisk.
Dagens Krunegård: Det är ett idogt jobb att driva ungdomen ur sin kropp.
Jag säger: word. Även fast jag egentligen inte säger sånt.

Annars håller jag på och dirigerar bland mina ägodelar. Förbereder flytt. Befinner mig i ett hav av grejer. Har en massa kartonginnehåll, har ändå inte så mycket prylar. Så vad är det jag har? En massa köksredskap och en massa kläder verkar det som. Jag kan laga tusen balla maträtter i lika många balla outfits. Ska bara köpa mat först.

Har även en massa olästa kompendier.

Inga kommentarer: