måndag 21 april 2008

People get real

Ikväll har jag kollat på Pretty Woman samt återuppväckt några av mina Kent-skivor. Kvällens känsla kan vi kalla sentimental (tack, Julia och Richard) och melankolisk (tack, Kent) kärlek. Jag är kär i ingen, men också i alla. Watch out. Vemod och pirr i magen samsas om mitt inres flexibla volym. Jag säger: ack. Men med ett litet leende.

Tidigare under kvällen invigde jag mina nya joggingskor. De är vita med gulddetaljer på. Sånt där som skapar en känsla av

Vardagsglamour.

Ännu tidigare idag gjorde jag mitt livs hittills bästa hummus. Den var så obeskrivligt asgod. Fluffig. Mustig. Vitlökstät. Salt. Dagens stoltaste ögonblick. Jag säger: övning ger färdighet. Morgondagens hummus är alltid bättre än gårdagens.

Jag har lyssnat mycket på musik. Jag ville förstås lägga upp någon bra låt här, men många av dem jag ville sprida har inte stått att finna i cyberspace. Så ni får hålla till godo med det här, och det säger jag, att det är verkligen inte fy skam det heller. Den assnygga videon gick inte att lägga upp i bloggen men den finns här: http://www.youtube.com/watch?v=NSSBq7CtIbQ

Inga kommentarer: