måndag 21 april 2008

Mindfulness

Den här helgen har varit både bra och dålig. Vi har legat på ett täcke på gruset nedanför trappan och druckit latte, lyssnat på Janet Jacksons Feedback, lyft ner barn från träd, käkat böckling med potatis till lunch, fått huvudvärk av solsting och sedan legat på golvet och ätit marängsviss.
Men det var segt också. Vet inte riktigt varför men det var segt bara. Jo jag vet varför men det ska jag inte berätta för intresseklubben. Det låter allvarligt men det är inte allvarligt.

Jag tänkte på ett inlägg som Elin gjorde förut, om säkerhet och osäkerhet och sånt. Så kom jag på att jag ska avsluta dagen i sann new age-anda genom att belysa en bra egenskap hos mig själv.
Det enda jag kom att tänka på var någon slags fixar-förmåga som går ut på att vara en fena på att till exempel spänna fast mycket packning på en cykel. Vet inte varför, det var skitlänge sedan jag cyklade.

1 kommentar:

epic alien sa...

Du det är ingen dålig egenskap. Den är väldigt allmännyttig och jag är säker på att den tyder på något, att du är en vagabond till exempel. Någon som irrar runt mycket och alltid behöver ha med sig sina livsnödvändigheter.
Eller en artist som ständigt behöver sin utrustning till hands.
Eller en brevbärare.
Jag blir glad varje gång du har skrivit nåt, och när jag har skrivit nåt. Koj-känslan växer. Det känns tryggt.