söndag 17 augusti 2008

Antingen har man det eller så tar man det eller så får man det. Vissa köper det.

Här kommer strax att följa ett några dagar gammalt inlägg från någon som kan vara Sveriges mest lättpåverkade människa. För mig finns ingen sanning, sanningen om exempelvis mig själv är alltid det jag sist hörde från någon annan. Ändå tycker jag att jag är en självständig individ med förmåga att tänka själv. Men ingen människa är en ö sägs det ju, och även om man är det så är man kanske omringad av andra öar. Som man ser. Och hör. Och känner vibrationerna ifrån, dag som natt.

Inpirationen tröt. Jag skrev det snart följande inlägget. Sedan dess har det blivit bättre, men inlägget är fortfarande ganska sant. Apropå inspiration och påverkan så vill jag bara nämna att jag alltid pratar om hur lättpåverkad jag är, medan Eve betecknar sig själv som lättinspirerad. Gissa vem som har mest positiv inställning på det området. Fast annars är jag en person som oftast har halvfullt glas, ni vet. Jag fyller på hela tiden, likt en hamster har jag alltid såväl skåp som kinder fyllda.

Efter denna ordbajsning känns ju det där gamla inlägget helt överflödigt. Jag skippar det.

Inga kommentarer: