måndag 4 augusti 2008

Hej bajskorv.

Idag är det lite för mycket måndag för att man ska känna sig helt ok alltså. Trötthetssjoket har hängt över mig som en säck potatis hela dagen, det regnar, jag är yr och ensam. Dessutom har jag åsamkat jobblastbilen en buckla. Jag fick den stora äran att åka iväg själv och ta upp några ogräshögar. Yes, nu ska jag visa dem att jag visst kan köra den här stora bilen, tänkte jag. Vid första kurvan slickade jag dock en lyktstolpe lite för intensivt och bilen gav kärvänligt ifrån sig en gnutta av sin vita färg. Ingen katastrof för bilen, som redan är ganska bucklig, men jag gillar inte att spä på folks fördomar om tjejer och fordon och liknande saker...
(fast alla gubbarna har också gjort bucklor)

Ja och nu då, tupplur tagen, middag äten, tv tittad och avstängd. I diskhon ligger blötlagd disk i alldeles för stor mängd, i en IKEA-påse ligger tvättad tvätt och skrynklas. På golvet ligger en fuktig hög av ännu mer tvättad och dubbelt så skrynklad tvätt, kvarglömd i tvättmaskinen igår kväll och påkommen imorse. Luktar nog surt nu. Måste nog tvättas igen.

Kan det inte bara bli typ...fredag?

Hejdå bajskorv.
Nu går jag och försöker muntra upp mig. Frågan är bara: vart går jag? Lägenheten är full av dåliga tecken som inkluderar fukt, och utomhus är det bara ett enda stort fukt. Kanske går jag in i duschen och ba glömmer allt.

1 kommentar:

epic fail sa...

jag har tvätt i tvättmaskinen just nu från tidigare idag men jag går och lägger mig nu jag ska ju till doktorn imorgon