söndag 13 juli 2008

Allvarligt talat med Evelina H

Idag satt jag på balkonggolvet och grät till Kristina Lugns program i P1. Det var så himla vackert och så himla hemskt. Livet bara, rakt på.
Mina ögon var alldeles röda och svullna efteråt.

Det är svårt med allvar. Igår när jag och P skulle hyra film stod vi och valde mellan två alternativ. Eagle vs. Shark (rolig) eller 4 månader, 3 veckor och 2 dagar (allvarlig). Vi valde den allvarliga.

Jag tänker ibland: Kom igen! hit med allvaret, jag viker inte undan. Jag klarar det utan att skoja bort det. Jag spänner ögonen i allvaret. Livet är allvarligt helt enkelt face it. Om man inte fattar det kan man inte leva helt. Om det fanns en film som hette Allvar vs. ironi skulle lätt allvaret vinna i slutet.

Sen sa vi att vi kan ju ladda hem den roliga också. Just det, viktigast av allt: vi såg ytterligare en film igår. Funny Games från 1997. SHIT det är lätt en av mina bästa filmer nånsin.

1 kommentar:

epic alien sa...

man kan skoja om allt men inte alltid