tisdag 22 juli 2008

Intresseklubbens anteckningar

Under mina dagliga tunnelbanefärder i Stockholms söderorter ägnar jag mig mycket åt listor. Jag tillbringar nästan två timmar om dagen på t-banan. Senast gav jag mig själv uppgiften att skapa en on-the-go-lista i iPoden som skulle heta typ:
Låtlista med drömsk shoegaze (med mera) som funkar även fast tjejen sjunger sprött.

Resultatet lyder:
Club 8 - Leave the north
Promise and the monster - Sheets
Sambassadeur - Falling in love
Stina Nordenstam - Parliament square
Julee Cruise - Into the night
El perro del mar - God knows, Party, Sad, Loneliness, Dog...... fan hon är bra alltså kan inte välja låt.

Här kommer en annan godbit med Julee Cruise


Den tillägnar jag alla som sörjer någon speciell person lite fast ändå inte så jättemycket.

1 kommentar:

epic alien sa...

åh då ska jag sörja lite extra nu. Jag drömde om den personen härom natten. Han hade blivit tjock i drömmen.