fredag 11 juli 2008

En lök

Idag kom jag på mig själv med att känna mig tillfreds vid tanken på att eventuellt leva ensam i framtiden. Även om jag vid 40 års ålder skulle sitta barnlös och i samboskap endast med exempelvis en katt, så skulle jag kunna vara nöjd med livet. Jag vet att jag inte kommer att känna så varenda sekund för resten av mitt liv, men om jag kan känna så ibland så är jag glad. Då tror jag att jag har goda förutsättningar för att vara lycklig.
Bara man har vännerna.

Jag håller på att skala bort alla mina föreställningar om hur livet bör och borde vara.

Det här var ju som ett glädjande brev på posten, men utöver detta låg det faktiskt två andra glädjeämnen i brevlådan idag: femsiffrigt lönebesked och "I ARE DEBUT". Jag har tupplurat en timme och är redo att svida om. Nu är det fest!

1 kommentar:

epic fail sa...

ingen protest katter och vänner är bäst.

/I ARE EXPERIENCED