torsdag 24 juli 2008

Nattlig home coming

Jag älskar min mp3-spelare. Jag skojar inte. Älskar. Att cykla hem vid 00.30-snåret med Flyktsoda i lurarna måste vara topp tio bland skönaste känslorna. Man känner sig coolast och friast i världen. Min mp3-spelare har en enorm tajming, han vet vad som passar, han har en randomlista för varje tillfälle. Kolla vad han slumpade fram under min ljumma, fläktande hemväg:
1. Ebba Grön - Flyktsoda (här korsade vi Slussen)
2. Markus Krunegård - Se på mig nu, vad tycker du (människohorden är förbi, nu är det bara att köra)
3. Interpol- Roland (ba en sån sak...)
4. Laakso - The death of us
5. Digitalism - Home Zone (I have the biggest party ever - at home. Slutspurten.)
6. Eldkvarn - Mörkret knackar på min dörr (ja, så var vi hemma. Nedvarvning.)


Perfekt och kontrollerat är tråkigt. Det tycker jag, bara i största allmänhet.
Rätt är inte heller så kul.

1 kommentar:

epic fail sa...

Älska random/shuffle songs