lördag 12 juli 2008

VIIIILKEN RÖRA

Jag undrar ifall jag kanske har vuxenångest. Kanske är rädd för vuxenlivets ansvar och krav. Det enda jag vill äta just nu är nämligen röror av olika slag, sånt där som kallades puré när man var bebis, men som man nu, efter att ha insett hur äckligt ordet puré smakar, kallar röra, salsa eller dip. Skillnaden mot bebisvarianterna är väl att de här är lite kryddigare. Jag drömmer om ett bord uppdukat med hummus, baba ganoush, tzatziki, guacamole, ärtmos. Men en klassisk mosad banan skulle också funka rätt bra, man kan gucka ihop det med lite yoghurt, rivet äpple, hackade nötter, russin, kanel... Så himla gott. Babygott.
Nej om man skulle ta och köpa sig lite lösviktsgodis. LÖRDAGSGODIS. Fan vad barnsligt liksom.

2 kommentarer:

epic fail sa...

Jag hör att vi måste åka till spanien och äta tapas! Eller libanon kanske.

Ojoj pelle slog precis på tvn och rongedal shejkar loss på sommarkrysset. Nu äre fest!

epic alien sa...

lätt! Vi kan åka till Spanien o äta tapas och så kan vi ta båten över till Marocko och äta sån mat. Så himla gott med mat.

Jag kollade också på tv igår. Det var skönt.