fredag 4 juli 2008

Lite klagan med en god, bitter arom och en avrundande sötma i eftersmaken

Nu ska jag använda det här forumet till att spy lite galla över en så kallad hajp inom musikvärlden. DUFFY!!! Uäck, I'm begging you for mercy jag orkar inte höra mer!
Jag tycker helt enkelt att hon är skitdålig, hennes röst är obehaglig, bräkig och tillgjord och hennes låtar helt ointressanta. Det låter som att hon försöker återskapa en svunnen era men bara lyckas skapa plast. Hon är jättejobbig att lyssna på, men varenda radiokanal med musik spelar henne hela tiden. Ännu en anledning till att lyssna på P1, men den här veckan har jag haft mer av en P3-vecka, så det har ju blivit en del Duffy av bara farten. Hade det inte varit för att hon är hyllad överallt skulle jag inte ha brytt mig så mycket, utan bara låtit henne passera som en musikalisk medelmåtta i mängden, men när något är så väldigt uppskattat från alla håll, och man själv inte ser detsamma, så måste man ju reagera. Sätta ner foten.

Men vem vill vara en som bara klagar? För att hylla en annan artist med "karaktäristisk röst" så ska jag hylla Amanda Jensen. Jag tycker hon är grym.

Inga kommentarer: