torsdag 10 juli 2008

Knapert

Idag var det gräsklippning på schemat. Däremellan rast, rast, rast och rast. När jag gick där, mellan rasterna, allena med min röda Klippo och mina vibrerande armar, började jag tänka på just vibrationerna. Jag tänkte att det finns en liten liten chans att gräsklipparvibrationer i armarna funkar som såna där magtrimmare som de säljer i TV-Shop, att man blir trimmad av själva vibrationerna. Man kan alltid hoppas. Inledningsvis har jag dock endast kunnat iaktta en försvagande verkan, det är en ganska darrhänt F-84 som sitter och knappar på tangenterna i detta nu. Eller knaprar kanske. Jag vet inte så noga längre, efter att ha hört en sportjournalist upprepade gånger berätta i radio om hur det ena laget knaprade in på det andra.

Men vem är jag att leka språkpolis.

Inga kommentarer: