måndag 28 juli 2008

en doft av spraykonst

Skulle man inte kunna få välja färgerna mer, som man har runt omkring sig?

Jag går i Alby. Det är målarkläderna; färgstänkta strumpbyxor, hoodien och känslan av en allmänt skön fasad. Jag ser ut som en graffare som tror att jag äger hela jävla världen.

På perrongen står gubben och häller lösningsmedel på graffitiväggarna. Som blod ur gammaldags splatterfilm strilar svärtan längs kaklet. Där står städvagnen, hinkar, Scotch-Brite TM. Han har ingen gasmask fast han sysslar med detta varje dag. Verkar glad ändå. Jag håller andan.

Denna kommer från gatukonst.se och är inte sprayad men ändå


6 kommentarer:

Anonym sa...

Ni behöver en ny profilbild! Vad sägs om denna?
http://photos-h.ak.facebook.com/photos-ak-snc1/v271/122/105/713495430/n713495430_3636543_7830.jpg

Anonym sa...

Hum, länken finns här (klicka på "här")

Anonym sa...

...

här är den hoppas jag

epic alien sa...

åh det där med splatterfilmsblod var så himla bra Beevy..

Christian, shit vad fint! Vi ser om möjligt ännu läskigare (och ännu äldre..) ut. Ska överlägga om möjligheten att använda den som profilbild vid nästa bloggmöte.

epic alien sa...

haha, du har retuscherat bort cigaretten! lika bra. Är det DU som e icke-rökaren!? Fast det är du ju inte längre. hee hee.

Anonym sa...

Vill ej trampa på några tår nu, men evve, du säger saker så mycket bättre. mer evve i jagoche!

/shhh