söndag 6 juli 2008

Sanning

Det finns en himla viktig artikel i SvD Näringsliv idag. Den gäller prylinnehavet. Det står att vi blir stressade av alla materiella tillbehör som sommaren tycks kräva.

"Om vi bara skaffar fler saker men inte mer fritid, ja då får vi ju automatiskt mindre tid att lägga på varje ägodel."
Jörgen Larsson i SvD idag

Det gäller ju dock inte bara sommaren utan hela tiden tycker jag. Jag tror definitivt på minimalism på ägandefronten. Jag blir stressad bara av att ha olästa pocketböcker i bokhyllan. Jag hinner ju ändå aldrig läsa, ty jag måste blogga. Det vilar något sorgligt över oanvända prylar, och vem vill vara omgiven av sorglighet?

7 kommentarer:

epic fail sa...

nej men! man kan ju ha en massa prylar som EFFEKTIVISERAR fritiden på ett väldigt praktiskt och behagligt sätt.
Som jag läste på ett skyltfönster till en.. typ inrednings- och prylbutik här om dagen (granit):

Förenkla vardagen -få tid att leva.

epic alien sa...

ja jag vet jag älskar praktiska prylar som man behöver och använder. Förvaringsprylar är faktiskt lite av en favorit hos mig. För de gör nytta för mig.
Men alltså, det är ju inte DET jag menar. Jag menar typ: en ny blomstrig servis fast man redan har tre stycken, ett nydisajnat kubb, specialgrillverktyg fast man kanske bara behöver en enkel tång.. Du vet. Det är ju upp till var och en, men jag tror att prylar i allmänhet OFTA stressar människor.

..Eller, är du ironisk?

epic fail sa...

HHHAAAAAAHHAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! HAAAHAAA! hhhaaaa! ja det är såklart jag är ironisk. förlåt men det där var bara helt stört roligt.

Elin du känner väl mig, att jag typ inte har förvarat nåt på 24 år.

hahaaa nu måste jag skratta lite till men det är inte på ett dumt sätt utan bara på ett humoristiskt sätt.
Jag skulle typ vara ironisk för att bekräfta vikten av ditt inlägg.

epic alien sa...

men hallå.. Jag känner mig dum nu. Vad jag än skriver så kommer det bara göra mig ännu dummare.
Jag förklarar mig på telefon sen och tar hundhuvet i bloggen. OKEEJ?!

/Elin, tror att alla tar hennes blogginlägg på lika stort allvar som hon

Anonym sa...

"man kan ju ha en massa prylar som EFFEKTIVISERAR fritiden på ett väldigt praktiskt och behagligt sätt."

http://picdit.wordpress.com/2007/11/11/7-strange-japanese-inventions/

Hawhaw

Anonym sa...

En gång till

http://picdit.wordpress.com/2007/11/11/7-strange-
japanese-inventions/

epic fail sa...

NEJ! känn dig inte dum! du är den smartaste jag känner i hela VÄRLDEN