torsdag 5 juni 2008

Den brinnande busken

En rätt intressant fråga som jag inte har lust att gå in närmare på för tillfället men som man kan tycka är kul att diskutera ibland, ja det är könshårsfrågan - ska det vara eller inte vara liksom? Jag är ju en hyfsat flitig bloggläsare och den här frågan verkar rätt populär att behandla i bloggvärlden. Jag ska som sagt inte fördjupa mig i frågan just idag (och förmodligen inte i framtiden heller), utan ville bara visa en fin kommentar som jag hittade apropå det hela:

"... och ligger hellre i busken än i öknen"

Det är poesi.

Förutom det är jag sugen på att se en film som förskönar narkotikamissbruk. Någon som har ett tips? Förutom Pulp Fiction. Den kan jag.

///

Kl 21:10. Liten uppdatering apropå drogromantik:

En av mina favoritböcker när jag var yngre, i tonåren, var "Påtänd" av Melvin Burgess . ......
Den handlar om ett trasigt tonårspar, Gemma och Tar heter de, som rymmer hemifrån och lever drogsmutsigt gatuliv i Bristol. Jag älskade såna där historier om hårt liv, svår kärlek och droger - och har på intet sätt växt ifrån det heller, så jag älskar det fortfarande. Skulle kunna läsa om den vilken dag som helst tror jag. Det bästa är att man i det här fallet inte behöver skämmas över att man föredrar att uppleva något genom en bok framför att göra det på riktigt. Droger är farligt barn.

Melvin Burgess har även skrivit två böcker som heter "Vild och vacker" och "Ung och kåt". Dessa har jag dock inte läst (än...), de kom ut efter min tid (hå hå ja ja), men man hör ju att han fortfarande är allt vad en tonåring kan önska sig.

Här är en sida om/av Melvin Burgess!
http://web.onetel.net.uk/~melvinburgess/Junk.index.htm

HEROIN ADDICTION, BRUTALITY AND PROSTITUTION: IT'S THE NEW CHILDREN'S BOOK PRIZE WINNER - Daily Mail, July 17th 1997

Och den högg jag ba direkt från hyllan i bibblan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har ett svagt, mycket svagt minne av att du har nämnt att du inte(!) gillar Fear and loathing in Las Vegas. Är det så?

epic alien sa...

när jag försökte se den så gillade jag den inte. det var ett tag sen, men jag minns att jag tyckte den var pinsam o töntig. Det får inte vara HUMOR med i bilden! (inte för att jag tyckte att det var humor dårå,,)