onsdag 11 juni 2008

Full som en kastrull

En grupp som har lite härlig rejäl arbetarkis-känsla är Eldkvarn. De är ju faktiskt fantastiska när man tänker efter, och att lyckas sjunga om att dricka sig full, och dessutom rimma på det, utan att det blir löjligt är ju en helt övermänsklig bedrift i sig.



Uppdatering kl 22.45:


Ja, nu har jag lyssnat på Eldkvarn hela kvällen. Förut gillade jag Eldkvarn. Nu säger jag: älska Eldkvarn. Det är så himla mycket poesi alltså.
Kolla deras myspace:
http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendID=149879797

4 kommentarer:

Sara Haldert sa...

underbart. eldkvarn är bland de bästa i hela världen. man tror det inte först, men så lyssnar man, mer och mer, och ÅH VAD JÄVLA BRA!
dom brukar spela på tanto i augusti varje år. go see, go see, säger jag.

Anonym sa...

jag är aldrig här, och nu när jag är det så är det för att gnälla..alltså bilden ni har på er - hemsk! ni ser läskiga ut, som utan själ, och exakt som en klon där man gjort två människor av wiona ryders dna - på pricken verkligen.
måste dock även passa på att instämma i handradiarbetesgrejen. precis så har jag känt i åratal! saker som egentligen är tråkiga, typ städa eller mocka, blir så roliga om man lyssnar på bra radio. då kan man hålla på hur länge som helst och det är def. roligare än att sitta still på sin rumpa och lyssna.....

epic alien sa...

Sara - ja eldkvarn är ett växande band! Ska definitivt försöka se dem när/om de spelar i tanto.

Rosa - nej vi ser coola ut. Teenage mutants!

epic fail sa...

teenage mutant bhahaha vad roligt!