fredag 13 juni 2008

Una familia

Åh jag tycker det är så fint det Eve har skrivit om sin familj nu. Familjekärlek är knepig och fin. Min ilsnabba kontring i rap-battlet är inte amerikansk och inte helt typiskt rappig, men jag knyter an till familjetemat. En av mina bröder kom hem efter en längre spanienvistelse med den här gruppens cd i bagaget. Den här låten har liksom blivit symbolen för familjesamhörighet hos oss. Tycker jag och mamma. Det är ingenting vi talar öppet om förstås, min familj är inte så öppenhjärtig och känslosvallande, men jag och mamma v e t. Mamma blir dessutom tårögd för hon tänker på sin son i fjärran land tror jag. Blir rörd liksom. Och den är ju fin, låten, det kan man inte förneka.

1 kommentar:

epic fail sa...

ja familjen alltså. nu blev jag också rörd av låten bara för att jag tänkte på din mamma.
Rolig video!