tisdag 10 juni 2008

Klockan tickar - lägg av med det!

tänka tänka tänka
solsvedd näsa, läppar, svidande ögon och liter med snor
ogräs
jävla framtid
ogräs
vad ska det bli
av mig
krysta ut sista segdragna texten, le texte
sen då
pappa Goriot
rohitmedspriten
NEJ FÖRRESTEN JAG ÅNGRA MEJ
tänka på de där haven
jag vill åka bort ett tag
peta på botten och sen komma upp igen
länge
håret tillbaka
blött
ansiktet svalt fritt
nu bränner det och jag hade frön i byxorna
färdig?
fråga inte. fråga fråga fråga INTE. Jag tänker inte svara, jag skäms.
för sent för sent för sent för sent
och fel tror vi
- stick!

Nu lyssnar vi på radiorepris i stället.

(Varför måste det ska BLI hela tiden, när och hur gör man så att något bara ÄR? Jag blir så trött. Det är bra att vara på väg, men finns det inte några ordentliga anhalter på vägen? Man kanske måste skapa dem själv, i huvudet. Kan själv. Inte. Ät bajs, du-vet-vem-du-är.)

2 kommentarer:

epic fail sa...

fantastiskt

epic alien sa...

tack. Jag blir glad att du tycker det.