måndag 9 juni 2008

Inläggsfrekvensen

Det kanske kommer att bli stundvis glesare mellan inläggen här i sommar. För min del beror det på att terminen är slut och att jag därför inte har något skolarbete som jag måste fly en gång i kvarten med hjälp av lite lättsinnigt bloggande. Nu blir det rejäla tag i höghusområdenas rabatter och soptunnor istället, men den typen av arbete flyr man snarast i form av en glass med gubbarna. Jag tänker dock inte låta bloggen falla i glömska, men bebisen kommer kanske att gå på mager diet i sommar. Eller inte. Vi får se. Jag är i alla fall lättad över att inte ha tid att vara så datig längre. Hela våren har jag känt mig som studentloosern som har all tid i världen att göra (skenbara) ytligheter och banaliteter framför datorn medan resten av världen sysslar med verkliga viktigheter. Detta är inte sanningen, bara en känsla.

Flykten från studentloosern innefattar även mitt somriga bokprojekt. Jag har ju bestämt mig för att bara läsa så kallad skräplitteratur i sommar. Och skräptidningar. Allt som ens snuddar vid "akademiskt" ger mig kväljningar och knottror. Hittills går projektet bra, jag har börjat läsa "Tusen skärvor tillit" av Helena von Zweigbergk. Tog den på måfå i bokhyllan på landet. Hittills är det en hit, en riktigt larvig bladvändare utan finess. Läs den!

Inga kommentarer: