söndag 1 juni 2008

Non stop

Hela konceptet P. Wolf påminner mig så mycket om en före detta men ändå neverending kärlek. Fast det har gått över för ganska längesen kan det ändå aldrig helt förvinna. Det gör inte ont, men det tar något särskilt utrymme i anspråk. En del av mig blev tillfångatagen av sjörövare den där septembernatten 2002.
Det är ett av mina stora livsmysterier.

Sagans begynnelse blev dokumenterad på Skunk, det är därför jag kan säga att det var just september 2002. Kommer ni ihåg Skunk? Skunk svider i hjärtat på mig, det var en hel era, och den där eran är lite som den där kärleken, det går inte över vad som än händer och hur mycket jag än vill. Fast jag vet inte hur mycket jag vill.

Det mest konkreta jag har kvar från denna livssfär är en färgglad mössa virkad av en fin själ i Bagarmossen, min skunksida och ett stort smutsrosa moln som finns lite överallt inuti. Det är det mesta och det minsta Elin av allt.