måndag 2 juni 2008

I love horses

Nu har jag varit hemma i två dagar. Cykelturnén mellan stallen för att hälsa på alla hästarna igen är snart avslutad. Det finns många fina ston här nu som bara väntar på att bli dräktiga. Det stora samtalsämnet runt mig är hingstar och betäckning. Känns som om alla jag möter hemma, på jobbet, i affären går med årets hingstkatalog under armen. Välbläddrad med vikta blad och post-itlappar. Ska man satsa på en beprövad hingst med meriter, eller våga sig på det lovande unga blodet? det är inte lätt förstår jag. Vi tittar på hingstvideor på stallens hemsidor och hummar, bedömer exteriörer, gråter kanske lite av de känslosamma bilderna i kombination med noga utvald musik (en hoppvideo med Ludwigs Champion, ÄLSKA!, till 90tals-hiten Kung Fu Fighter, går inte att värja sig).

Så jag tänkte att jag ska summera den här hästfesten med en video av hästarnas häst, alla 10-åriga stalltjejers våta dröm på 90-talet, personligheten, konceptet, sagan, begreppet Milton!
Alla måste kolla på hela denna video, okej?

LOVE HORSE 4-EVER

1 kommentar:

epic alien sa...

Jo Eve, apropå brunst och sådär - har du sett att det finns ett youtube-klipp där P.W. strippar? Han ba drar av sig brallorna. Arvika 2007. Varför är man aldrig på rätt plats vid rätt tillfälle?