onsdag 25 juni 2008

Kärleksobeskrivning

Jag känner så mycket kärlek just nu. T ex kärlek till mina arbetskompisar, och speciellt till Bernt och Karsten. Det är två helt unika människor som jag så gärna skulle vilja beskriva, så alla kan förstå hur fantastiska de är. Men det är verkligen helt omöjligt att beskriva dem. Jag skulle kunna säga att Karsten säger "puss" ibland, jag skulle kunna försöka återge alla ljud som Bernt ger ifrån sig, men det skulle inte säga någonting utan allt det andra som de gör och är. Jag älskar dem som helheter för att de är så oenhetliga. Jag är rädd att de är ett utdöende släkte.

Jag känner även kärlek till mitt jobb. Idag har jag ryckt upp ett mindre fält av tistlar, övningskört lastbil och fraktat uråldriga, stympade cyklar.
Jag är nästan villig att bli anläggare på heltid. Vem vill bli lärare liksom? Inte jag i alla fall.

Jag känner även en extremt stark kärlek till Håkan Hellströms musik.


Och till en massa annat.



(Bild från Cox & Cox)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Elin och Eve. jag klararinte det här. det finns föör många äckliga snorisar därute som tror att dom är "he shit" Ochnu har dom invaderat världen oxå Lyssnade (motvilligt)på den vidrigaste av dem alla "blondinbella" på p3 häromdagen. hon sa såklart ingenting av vikt. det hon sa lät typ sähär:
"jag är en driven, ödmjuk tjej som bara älskar att jobba. jag är sååå stressad för jag måste dricka drinkar och ha möten hela tiden". var ju tvungen att på in på ungens blogg o kolla vad allt fuss handlar om. väl på bloggen fick jag en sur uppstötning på mitt tangentbord. har ALDRIG sett nån posa och pluta som hon. hon ser på riktigt värre ut än de sämsta kandidaterna från top-model ukraina..... vad ska man göra åt detta. skrämmande att tjejer runt om i sverige sitter i vill va henne. känner för att revoltera eller nåt....takca vet jag ebba von sydov!

epic fail sa...

Tacka vet du E och E

epic alien sa...

här blire inga jävla plutningar inte.