måndag 19 maj 2008

3 i ett

Gemenskap: Jag är ett så himla socialt djur. Ibland tror man motsatsen, men det är alltså tvärtom (?). Jag tror jag skulle gå under i depression om jag levde helt ensam, och det tror jag att många andra skulle också. Kollektivet är framtiden, och då menar jag inte hippiekollektivet. Att städa upp korridorsprincipen lite skulle t ex funka utmärkt.

En annan grej: Varje gång jag kommer hem och öppnar dörren håller jag andan, för det känns som att jag ska hitta en chock bakom dörren, t ex att rummet ska stå i ljusan lågor, att någon ska ha tömt mitt hem på möbler, att det ska sitta ett djur på skrivbordet, att fönstrena ska stå på vid gavel. Ja, du namnger det.

Modeblogg: Mitt nya favoritplagg sedan ett par månader tillbaka är broder Nils gråa luvtröja med en snöstjärna på. Den är ett mjukt gömplagg och sådana behövs i dessa hårda tider. Tack för vindskyddet bror.

Inga kommentarer: