tisdag 13 maj 2008

Klonerna anfaller

Ibland blir jag så trött, ofta när jag kollar på facebook t ex. Jag har gjort en egen variant av det jag blir trött av. Lite som terapi. Fast jag har misslyckats, det är inte ens i närheten av vad jag vill säga. Men tänk plutmun, tänk 3-4 tjejer i likadan utstyrsel, tänk oskyldig flick-blick, tänk plutmun, tänk rynka mellan ögonbrynen, tänk plutmun, tänk plutmun, tänk kloning, bli rädd, konvertera.

Fast egentligen är det inte klonaspekten jag ogillar mest, det är okej att se ut som andra, man måste inte vara så himla unik hela tiden. Det jobbiga är allt det andra, det som just de här klonerna utstrålar.

9 kommentarer:

Anonym sa...

jag kan inte än annat hålla med dig helt och hållet. även fast det finns vänner-listor så ser man ju vilka på de listorna som är vänner på riktigt och ser exakt lika "unika" ut.

//erik (första kommentaren)

epic alien sa...

äntligen! välkommen in i värmen Erik. Och välkommen åter.

Anonym sa...

du jag kom på ett nytt tema till midsommar. det rör sig i samma krets som plutmunnen du så fint beskrev i ditt inlägg fast den här kräver lite atteraljer. temat är: efterblivenhet är den nya plutmunnen på facebook. vore det inte fränt att ta en massa bilder på när man ser konstig ut med bananklegg runt munnen eller sittandes på baken på marken med en sandlådespade i handen och glassfläckar på tröjan. jag tror det hrä kan slå stort.

//erik (andra inlägget)

epic fail sa...

FRÄNT! hade inte kunnat säga det bättre själv.

epic fail sa...

I din bild elin så tycker jag att du har hittat en perfekt balans mellan dessa två framgångsrecept!

epic alien sa...

menar du plutmun och efterblivenhet? Ja när man tänker efter så hänger de ju intimt samman. Man har inte evig plutmun om man inte är lite efterbliven.

epic alien sa...

Erik, det där låter som ett mycket mycket djärvt grepp. Är det något jag har problem med så är det just att spela barn och efterbliven. Speciellt barn. Men ett tema vore kul. Och äcklig kan jag gärna vara, typ mosad banan. Vi får se vad som kan hända. Och som sagt - det är ju tendensen nu att man ska vara som en bebis för att vara het.

Anonym sa...

ja det vore ju förbaskat roligt med att istället för en bandana över mun så har man mosad banan runt munnen

//erik

epic alien sa...

ah jag fattade inte riktigt att du menade ett SÅNT tema, alltså motsvarande LV-scarfen. Men då är jag med! Det är en asbra idé! Jag är dock rädd att det kommer vara svårare att övertyga folk att fula ner sig med kladdig banan än att mystiskt dölja sig bakom en cool LV-scarf..