onsdag 28 maj 2008

Leende guldbruna ögon

Idag blev jag uppraggad.
Killen var faktiskt ganska stilig, men jag klarar inte av den där metoden han använde. Jag får panik och vill fly. En okänd människa dyker upp från ingenstans och säger "hej du är supersnygg ska vi fika". (han använde faktiskt prefixet "super" - var han månne tysk?)
Panik.
Jag skrämde bort honom med en kanske överilad nödlögn och ägnade sedan några timmar åt mitt favoritmantra:
"ibland gör man rätt ibland gör man fel lev med det".
För han var ju som sagt ganska stilig.

2 kommentarer:

epic fail sa...

Haha! Vad kul! Det är ju lätt att bli skeptisk när en person är sådär ohyggligt rättfram.

epic alien sa...

Ja det blir ju konstigt. Fast det är också ganska modigt. Fast även om jag vågade skulle jag nog inte vilja köra på den metoden själv. Det är ju inte mycket man kan bedöma utifrån nåns utseende och dessutom skulle hela upplevelsen bara bli ett enda lära-känna-race. Skulle bli...knäppt.
Möjligtvis skulle man ju bara ha kunnat hångla o skippa skitsnacket.