lördag 31 maj 2008

Evelina Wolf

Just det. Jag glömde att det förutom mästerverket Iron Flag finns fler skivor jag lyssnat på denna vecka.
Hoppas att jag inte förlorar respekt från Erik nu.

Alltså jag har hört alla denne briljanta musikers skivor förut och liksom gungat med lite. Kanske tänkt att det skulle varit typiskt min smak år 2001. Men det var inte förrän jag satt på tåget i fredags med hörlurarna på, och det var säkert hundra grader varmt i vagnen, som jag föll. Jag föll verkligen. Det kändes lite som första gången jag hörde såg-introt på Isolation Years första skiva på gymnasiet. Eller när jag hittade Moldy Peaches efter att ha läst en recension av deras skiva i tidningen Darling. Eller första gången jag hörde Rolling Stones Angie. Eller nej inte riktigt så. Men det var bara SÅ JÄVLA BRA! Nu vill jag bara sluka allt allt ALLT.
Man kan bli så känslosam när man åker tåg också. men det beror inte på det. den här mannen är ett geni.

4 kommentarer:

Anonym sa...

raring du kommer aldrig tappa mi respekt, möjligtvis avta i avanceringen av den men men. den härlåten var bra men jag trodde du faktiskt skulle fortsätta i ert rap-battöe mellan er både. det roliga är att jag vet precis vilket live-set som skulle summera era musikstilar bäst i en kväll av svett, grogg och dans bäst och det är diplo. fasiken, nästa gång han är i sverige ska jag göra allt för att få med er både två och ni kommer falla lika djupt för honom som jag gjort. välkommen världens bästa dj, DIPLO. //erik

epic alien sa...

Evelina Wolf - idag är det första juni och jag drar till hålan där du befinner dig!!
Tänk på vad din häst hette, jag tror det var ett tecken. Låten är asbra.

Erik - det ser jag fram emot.

puss till båda

epic alien sa...

meh! är han snygg eller är han snygg förresten?

beroendeframkallande koncept.

epic fail sa...

å vad skönt Erik men du ska få se på avancering.
ser jag också fram emot!

Elin -jag VET!
pusspuss