fredag 16 maj 2008

vissen

Idag är alla bakis. Vi datar kring runda bordet. När man är bakis så kan man känna sig lite som blommorna i mitt fönster ser ut.

Min lärare ringde just. Hon hade pratat om mig med några människor på teatern. Hon beskrev mig som en självständig person som inte kan sy.

Idag ges Ida Sälls bok Jenny Häggs mamma solar brösten i sovrummet ut. Jag tror att den boken är årets födelsedagspresent till sig själv. Än har jag bara läst några sidor men jag vet redan att Ida är rysligt begåvad.

1 kommentar:

epic alien sa...

mäh vilken himla lärare. Ja se konstnärer.

Jag är sugen på att läsa den där boken. Men i sommar tänkte jag läsa alla böcker som jag skulle ha läst den här terminen som jag inte har läst. Så man ligger i fas vad gäller den litterära kanon. eller så läser jag bara precis det jag känner för. Det kanske är smartare.